• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dažnas tautietis mėgsta pataupyti pinigėlius, todėl kas dienai dažnai pasirenkamas dyzeliukas. Žinoma, kai automobilių parkas Lietuvoje vidutiniškai yra apie 10 metų senumo, tai dyzeliukai su kuriais važinėjame yra toli atsilikę nuo šiuolaikinių dyzelinių automobilių. Jeigu visgi automobilio, kad ir seno, būklė dar yra gera – galima jį pagyvinti chip tuning'u. Tačiau dažnai to baidomės, bijome ir dvejojame. Norėdamas išsklaidyti, o kai kuriuos ir patvirtinti mitus apie dyzelinių variklių perprogramavimą ir šiaip pabendrauti su žmonėmis, kas atlieka automobilių chip tuningą, nusprendžiau apsilankyti Startline.lt garažiuke ir paplepėti su ten plušančiais Algirdu ir Irmantu.


Laba diena. Prisistatyk, prašau visiems automanams. Papasakok, kuo užsiimi?
Labas, esu Algirdas iš Startline.lt Šiuo metu labai daug dirbu su automobilių elektronika, jų perprogramavimu.
Ar seniai tai darai? Ką veikei iki šiol?
Konkrečiai su automobilių elektronika dirbu jau apie 7 metus. Atskirai elektronika domėjausi jau nuo vaikystės, todėl apie ją turiu prikaupęs daug žinių. Automobiliai į mano gyvenimą žengė truputį vėliau, kažkur paauglystės metais.
Tai koks buvo tavo pirmasis automobilis?
Kaip ir priklauso elektronikui – mano pirmasis automobilis gyvenime buvo prancūziškas Citroen XM su 3,0l V6 varikliu. Prisimenu tuos laikus – buvau „kietas bachūras.“ Pirmasis rimtesnis automobilis, kurį pradėjau tobulinti – buvo Audi 200 su 5 cilindrų varikliu. Iš jo nesunkiai sugebėjau išspausti apie 500 AG. Automobilis pats kainavo kelis tūkstančius litų, o motoras yra labai patvarus. Tokius skaičius pavyko išgauti be jokio įsikišimo į motoro vidų. Apkabinėtas turbina, sportiniais kolektoriais jis įgavo daug daugiau galios. Tuomet dar gyvenau Alytuje.
Pakalbėkim apie tavo veiklą. Kas paskatino užsiimti chip tuningu?
Aš manau, kad tai yra įdomiausia sritis. Labai glaudžiai susijusi su naujausiom technologijom, diegiamomis naujausiose mašinose ir tai nėra perpildyta sritis.


Algirdai, kaip galėtum paaiškinti visiškai nieko nenutuokiančiam žmogui, paprastai ir trumpai, kas tai yra tas vadinamasis liaudiškai „chip tuningas“?
Jeigu sakyti paprastai – tai yra variklio gamintojo paliktų rezervų išnaudojimas kasdieniame vairavime, be sportinių ambicijų. Pavyzdžiui, Audi su 3,0TDi varikliu turi apie 30-40kW palikto galios rezervo.
Pasakyk, ko daugiausiai šitas darbas reikalauja iš tavęs?
Labai stipraus analitinio mąstymo. Pastovaus analizavimo. Kruopštumo ir atidumo darbe. Ir žinoma, pastovaus naujienų sekimo.
Baigęs krapštytis prie naujo Subaru automobilio Irmantas taipogi prisijungė prie pokalbio.
Irmantai, papasakok, kur išmokstama daryti chip tuningą?
Lietuvoje nelabai yra nei kokių kursų, nei mokymų... Lietuvoje gali eiti mokytis Automobilizmo. Ten daug papasakos apie pusašius. O šiaip šiame amžiuje vyksta viskas paprasčiau. Iš kokio gamintojo perki įranga – tas tave ir apmokys dirbti su ja. Tačiau jeigu nieko nesupranti apie elektroniką ir automobilis, tai bet kokie mokymai yra beviltiški. Turi pats gilintis, kapstytis tame reikale.
Algirdai, ką patartum nuoširdžiai man daryti su savo dyzeliuku?
„Chipuoti!” Jeigu automobilis tvarkingas  viskas bus tik į gerą pusę. Mašina bus smagesnė, geresnė. Kitaip tariant – pradėsi iš naujo džiaugtis savo mašina. Kai žmogui nusibosta jo mašina, tai “pachipavus” automobilis tampa vėl energingas ir jis vėl pradeda juo mėgautis. Smagu. Čia ne patys išgalvojom, šnekam klientų žodžiais. Žinoma, būna ir tokių atvejų, kai žmogui sugenda mašina, dingsta galingumas ir jis sugalvoja “pasichipuoti”. Na, bet tokiu atveju jau daug nepadarysi. Kai kuriuos smulkesnius gedimus dar patys sutvarkome ir viskas būna gerai, kai kuriuos žmones tenka nuvilti ir jiems nieko nedarome.


Papasakokite, su kuo pastaruoju metu dirbote daugiausia, ką žmonės kalba apie jus?
Labai gerais žodžiais šneka Škoda savininkai. Pastaruoju metu buvo daug tvarkingų Škodų, tai buvo ir smagu dirbti su jomis. Forume irgi neblogai apie mus kalbėjo. Kiek daugiau skeptikų yra BMW savinininkų tarpe. BMW bendruomenėje retai ką išgirsi gero, nes ten yra savų meistrų, kurie niekada nebus suinteresuoti bent žodelį pasakyti gerą, net ir nematę darbo vaisių. O realybė kitokia – daug BMW darėm, visi puikiai pavyko, tik blogai, kad tokie, kurie pas mus daro automobilius niekada neturi laiko rašyti atsiliepimus forume. Jie vis kažkur važinėja, kažką suka, veiklos turi daug....
Irmantai,  kokius automobilius mėgsti labiausiai perdarinėti?
Kaip bebūtų, bet labiausiai man patinka dirbti su BMW. Ten didžiausi rezervai. Na, naujesnės Audi irgi patinka. Dar labai patinka dirbti su Mercedes Benz CDI varikliais. Volkswagen su silpnaisiais 66kW, 74kW, 77kW parodo labai gerus rezultatus. Jie irgi turi daug rezervo.
Kokius parametrus keičiate automobilyje?
Kuras ir oras. Ir gausybė apribojimų. Kitaip tariant, mano darbas yra padaryti, jog automobilio variklis gautų teisingą kuro kiekį teisingu laiku. Todėl nėra stebėtis, kai po „chipavimo“ sumažėja automobilio kuro sąnaudos važinėjant taip, kaip važinėjai anksčiau. Keičiama daug parametrų, daug apribojimų sudedama, kad automobilio kompiuteris viską puikiai vykdytų.
Kiek laiko dirbat su vienu automobiliu?
Kažkur apie 3 valandas. Analizuojam, kuriam, patikrinam ir tik tada išleidžiam žmogų, kad jis laimingai važinėtų.
Ką galit patarti tiems, kas nusiperka iš „e-bay“ kompatinį diską, laidą ir mano, jog jau gali daryti „chiptunigą“?
Na, ką čia bepalinkėsi – sėkmės. Iš tikrųjų viskas yra gerai su tuo. Tegu patys sau analizuoja, ką jie ten daro savo mašinai, tegu aiškinasi, tobulėja... Pažinimas ir kūryba yra smagu. Tik jokiu būdu tegu nebando to daryti kitiems arba iš to užsidirbti. Tai jau būtų žmogaus apgavystė. Tuo pačiu ir savęs pačio.


Ką planuojate ateityje?
Plėsimės, tobulėsime. Šiai dienai jau esame toliausiai pažengę su japoniškais automobiliais. Labai daug sulaukiame dėl to svečių iš Estijos, Latvijos, Rusijos. Ateityje bus ir keturačiai, vandens transportas, kitaip tariant, dirbsim su viskuo, kas tik yra valdoma elektroninių procesų. Per daug nefantazuojame, bet norime įsitvirtinti ir siūlyti tikrai kokybiškas paslaugas už priimtiną kainą. Manome, kad Lietuvoje vairuotojai už tokias paslaugas gerokai permoka, todėl norime, kad šitas dalykas būtų prieinamesnis visiems. Ir čia ne joks rinkodaros triukas ar viliojimas. Tokias kainas išlaikysime, kiek galėsime. Juk populiariausius modelius vairuoja paprasti žmonės, kurie tikrai negali mokėti beprotiškų pinigų. Nes iki šiol būdavo dvi istorijos: jeigu tu neturi pakankamai pinigų – tu važiuoji ir pasidarai bala žino kur tą „chiptuningą“ ir paskui susigadini nuomonę apie jį visam gyvenimui. O kitas žmogus turintis pinigų, žinoma važiuoja ten, kur moki už tobulinimą didelius pinigus.
Pasikalbėjus su šiais paprastais vyručiais tapo aišku, kad „chiptuningas“ nėra mašinos laužymas ar gadinimas. Tai darbas, kuris daug priklauso nuo pačio meistro patirties, įgūdžių, nuojautos... Noriu ir aš išbandyti šitą reikalą. Tačiau pas ką, už kiek ir kada – čia jau visai kita tema į kurią nesivelsime....

Dažnas tautietis mėgsta pataupyti pinigėlius, todėl kas dienai dažnai pasirenkamas dyzeliukas. Žinoma, kai automobilių parkas Lietuvoje vidutiniškai yra apie 10 metų senumo, tai dyzeliukai su kuriais važinėjame yra toli atsilikę nuo šiuolaikinių dyzelinių automobilių. Jeigu visgi automobilio, kad ir seno, būklė dar yra gera – galima jį pagyvinti chip tuning'u. Tačiau dažnai to baidomės, bijome ir dvejojame. Norėdamas išsklaidyti, o kai kuriuos ir patvirtinti mitus apie dyzelinių variklių perprogramavimą ir šiaip pabendrauti su žmonėmis, kas atlieka automobilių chip tuningą, nusprendžiau apsilankyti Startline.lt garažiuke ir paplepėti su ten plušančiais Algirdu ir Irmantu.


Laba diena. Prisistatyk, prašau visiems automanams. Papasakok, kuo užsiimi?
Labas, esu Algirdas iš Startline.lt Šiuo metu labai daug dirbu su automobilių elektronika, jų perprogramavimu.
Ar seniai tai darai? Ką veikei iki šiol?
Konkrečiai su automobilių elektronika dirbu jau apie 7 metus. Atskirai elektronika domėjausi jau nuo vaikystės, todėl apie ją turiu prikaupęs daug žinių. Automobiliai į mano gyvenimą žengė truputį vėliau, kažkur paauglystės metais.
Tai koks buvo tavo pirmasis automobilis?
Kaip ir priklauso elektronikui – mano pirmasis automobilis gyvenime buvo prancūziškas Citroen XM su 3,0l V6 varikliu. Prisimenu tuos laikus – buvau „kietas bachūras.“ Pirmasis rimtesnis automobilis, kurį pradėjau tobulinti – buvo Audi 200 su 5 cilindrų varikliu. Iš jo nesunkiai sugebėjau išspausti apie 500 AG. Automobilis pats kainavo kelis tūkstančius litų, o motoras yra labai patvarus. Tokius skaičius pavyko išgauti be jokio įsikišimo į motoro vidų. Apkabinėtas turbina, sportiniais kolektoriais jis įgavo daug daugiau galios. Tuomet dar gyvenau Alytuje.
Pakalbėkim apie tavo veiklą. Kas paskatino užsiimti chip tuningu?
Aš manau, kad tai yra įdomiausia sritis. Labai glaudžiai susijusi su naujausiom technologijom, diegiamomis naujausiose mašinose ir tai nėra perpildyta sritis.


Algirdai, kaip galėtum paaiškinti visiškai nieko nenutuokiančiam žmogui, paprastai ir trumpai, kas tai yra tas vadinamasis liaudiškai „chip tuningas“?
Jeigu sakyti paprastai – tai yra variklio gamintojo paliktų rezervų išnaudojimas kasdieniame vairavime, be sportinių ambicijų. Pavyzdžiui, Audi su 3,0TDi varikliu turi apie 30-40kW palikto galios rezervo.
Pasakyk, ko daugiausiai šitas darbas reikalauja iš tavęs?
Labai stipraus analitinio mąstymo. Pastovaus analizavimo. Kruopštumo ir atidumo darbe. Ir žinoma, pastovaus naujienų sekimo.
Baigęs krapštytis prie naujo Subaru automobilio Irmantas taipogi prisijungė prie pokalbio.
Irmantai, papasakok, kur išmokstama daryti chip tuningą?
Lietuvoje nelabai yra nei kokių kursų, nei mokymų... Lietuvoje gali eiti mokytis Automobilizmo. Ten daug papasakos apie pusašius. O šiaip šiame amžiuje vyksta viskas paprasčiau. Iš kokio gamintojo perki įranga – tas tave ir apmokys dirbti su ja. Tačiau jeigu nieko nesupranti apie elektroniką ir automobilis, tai bet kokie mokymai yra beviltiški. Turi pats gilintis, kapstytis tame reikale.
Algirdai, ką patartum nuoširdžiai man daryti su savo dyzeliuku?
„Chipuoti!” Jeigu automobilis tvarkingas  viskas bus tik į gerą pusę. Mašina bus smagesnė, geresnė. Kitaip tariant – pradėsi iš naujo džiaugtis savo mašina. Kai žmogui nusibosta jo mašina, tai “pachipavus” automobilis tampa vėl energingas ir jis vėl pradeda juo mėgautis. Smagu. Čia ne patys išgalvojom, šnekam klientų žodžiais. Žinoma, būna ir tokių atvejų, kai žmogui sugenda mašina, dingsta galingumas ir jis sugalvoja “pasichipuoti”. Na, bet tokiu atveju jau daug nepadarysi. Kai kuriuos smulkesnius gedimus dar patys sutvarkome ir viskas būna gerai, kai kuriuos žmones tenka nuvilti ir jiems nieko nedarome.


Papasakokite, su kuo pastaruoju metu dirbote daugiausia, ką žmonės kalba apie jus?
Labai gerais žodžiais šneka Škoda savininkai. Pastaruoju metu buvo daug tvarkingų Škodų, tai buvo ir smagu dirbti su jomis. Forume irgi neblogai apie mus kalbėjo. Kiek daugiau skeptikų yra BMW savinininkų tarpe. BMW bendruomenėje retai ką išgirsi gero, nes ten yra savų meistrų, kurie niekada nebus suinteresuoti bent žodelį pasakyti gerą, net ir nematę darbo vaisių. O realybė kitokia – daug BMW darėm, visi puikiai pavyko, tik blogai, kad tokie, kurie pas mus daro automobilius niekada neturi laiko rašyti atsiliepimus forume. Jie vis kažkur važinėja, kažką suka, veiklos turi daug....
Irmantai,  kokius automobilius mėgsti labiausiai perdarinėti?
Kaip bebūtų, bet labiausiai man patinka dirbti su BMW. Ten didžiausi rezervai. Na, naujesnės Audi irgi patinka. Dar labai patinka dirbti su Mercedes Benz CDI varikliais. Volkswagen su silpnaisiais 66kW, 74kW, 77kW parodo labai gerus rezultatus. Jie irgi turi daug rezervo.
Kokius parametrus keičiate automobilyje?
Kuras ir oras. Ir gausybė apribojimų. Kitaip tariant, mano darbas yra padaryti, jog automobilio variklis gautų teisingą kuro kiekį teisingu laiku. Todėl nėra stebėtis, kai po „chipavimo“ sumažėja automobilio kuro sąnaudos važinėjant taip, kaip važinėjai anksčiau. Keičiama daug parametrų, daug apribojimų sudedama, kad automobilio kompiuteris viską puikiai vykdytų.
Kiek laiko dirbat su vienu automobiliu?
Kažkur apie 3 valandas. Analizuojam, kuriam, patikrinam ir tik tada išleidžiam žmogų, kad jis laimingai važinėtų.
Ką galit patarti tiems, kas nusiperka iš „e-bay“ kompatinį diską, laidą ir mano, jog jau gali daryti „chiptunigą“?
Na, ką čia bepalinkėsi – sėkmės. Iš tikrųjų viskas yra gerai su tuo. Tegu patys sau analizuoja, ką jie ten daro savo mašinai, tegu aiškinasi, tobulėja... Pažinimas ir kūryba yra smagu. Tik jokiu būdu tegu nebando to daryti kitiems arba iš to užsidirbti. Tai jau būtų žmogaus apgavystė. Tuo pačiu ir savęs pačio.


Ką planuojate ateityje?
Plėsimės, tobulėsime. Šiai dienai jau esame toliausiai pažengę su japoniškais automobiliais. Labai daug sulaukiame dėl to svečių iš Estijos, Latvijos, Rusijos. Ateityje bus ir keturačiai, vandens transportas, kitaip tariant, dirbsim su viskuo, kas tik yra valdoma elektroninių procesų. Per daug nefantazuojame, bet norime įsitvirtinti ir siūlyti tikrai kokybiškas paslaugas už priimtiną kainą. Manome, kad Lietuvoje vairuotojai už tokias paslaugas gerokai permoka, todėl norime, kad šitas dalykas būtų prieinamesnis visiems. Ir čia ne joks rinkodaros triukas ar viliojimas. Tokias kainas išlaikysime, kiek galėsime. Juk populiariausius modelius vairuoja paprasti žmonės, kurie tikrai negali mokėti beprotiškų pinigų. Nes iki šiol būdavo dvi istorijos: jeigu tu neturi pakankamai pinigų – tu važiuoji ir pasidarai bala žino kur tą „chiptuningą“ ir paskui susigadini nuomonę apie jį visam gyvenimui. O kitas žmogus turintis pinigų, žinoma važiuoja ten, kur moki už tobulinimą didelius pinigus.
Pasikalbėjus su šiais paprastais vyručiais tapo aišku, kad „chiptuningas“ nėra mašinos laužymas ar gadinimas. Tai darbas, kuris daug priklauso nuo pačio meistro patirties, įgūdžių, nuojautos... Noriu ir aš išbandyti šitą reikalą. Tačiau pas ką, už kiek ir kada – čia jau visai kita tema į kurią nesivelsime....

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų