Kaip pažymi patys „Mercedes“ atstovai, geriausiai sekasi pigesniems elektriniams modeliams, sukurtiems remiantis tradicinių automobilių platformomis, tokiems kaip EQA ar EQB.
Tuo metu aukštesnės klasės EQE ir EQS modeliai, sukurti kaip grynakraujai elektromobiliai, nesulaukia tokio pat pirkėjų susidomėjimo. Pasak ekspertų, tai nėra vien kainos klausimas. Nemažą vaidmenį čia atlieka ir automobilių dizainas, kuris ne visiems padeda sukurti emocinį ryšį su automobiliu.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Pasak „Mercedes“ dizaino vadovo Gordeno Wagenerio, EQS rinkoje pasirodė bent dešimtmečiu per anksti.
„Labai aptaki kėbulo forma, ilgas siluetas ir vizualiai integruoti žibintai padeda mažinti oro pasipriešinimą ir didina nuvažiuojamą atstumą, tačiau tokia stilistika nekuria emocinio ryšio su automobiliu“, – teigė jis interviu britų leidiniui „Autocar“.
Panašios kritikos sulaukia ir didesnis visureigis EQS SUV bei mažesnysis EQE sedanas. Abu modeliai buvo kurti vadovaujantis tokia pačia stilistine kryptimi kaip ir EQS.
G. Wageneris pažymi, kad EQS nebuvo palankiai priimtas tradicinės S klasės pirkėjų. Modelis neturėjo ilgo kapoto, aiškiai išreikštos limuzino proporcijos, kurio tikisi prestižo ieškantys klientai.
Jo teigimu, kur kas tikslingiau būtų buvę EQS pozicionuoti ne kaip S klasės įpėdinį, o kaip futuristinį CLS, S kupė ar net visiškai atskirą koncepcinį modelį.
Atsižvelgdama į šiuos iššūkius, „Mercedes-Benz“ keičia kryptį. Ateities modeliuose planuojama atsisakyti atskiro „EQ“ žymėjimo, o elektrinių ir vidaus degimo varikliais varomų automobilių dizainas bus labiau suvienodintas.
Pirmoji tokios strategijos užuomina – naujos kartos CLA modelis, kuris bus siūlomas tiek su elektrine, tiek su hibridine jėgaine ir bus žymimas nebe „EQ“, o tiesiog CLA.
Pasak G. Wagenerio, problema glūdi ne vien dizaino estetikoje, bet ir pačiame vartotojų suvokime.
Elektriniai automobiliai vis dar dažnai traktuojami kaip elektroniniai prietaisai, o vidaus degimo varikliais varomi automobiliai – kaip laikrodžiai, turintys emocinę, simbolinę ir istorinę vertę.
Dėl to, futuristinis EQS tampa pavyzdžiu, kaip net ir technologiškai pažangus automobilis, neturėdamas emocinio ryšio su pirkėju, gali prarasti savo komercinį potencialą.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!