Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Ramūnas Žilionis / Automanas.lt
Vakar mūsų draugai, taip pat rašantys apie automobilius,
publikavo įdomų straipsnį, kuris mane įkvėpė parašyti šitą įrašą. Nesiruošiu po ląstelę narstyti ten išsakytų faktų, tiesiog noriu išsakyti savo nuomone apie bręstančią naują krizę autosporte. Tačiau pradėsime nuo pradžių.
Kiekviena nelaimė turi dvi puses
Minėtame straipsnyje detaliai aprašomas beveik prieš mėnesį įvykęs įvykis, gegužės 1 dieną vykusiose lenktynėse. Apie tai
rašėme ir mes. Išsakėme tiek vienos tiek kitos pusės nuomones. Mūsų puslapyje savo nuomonę išsakė tiek trasos, kurioje vyko lenktynės vadovas, tiek pats
sudegusio bolido pilotas.
Pats buvau ir stebėjau tą įvykį. Prie mano akių Honda Integra pramušė karterį. Ir galiu pasakyti, kad toks įvykis gali atsitikti kiekvienose varžybose, kiekvienoje treniruotėje ir nesvarbu ar ji būtų Nemuno žiede, Kazlų Rūdoje ar Rukloje. Tikimybė, kad taip susiklostys aplinkybės yra menka, tačiau autosportas yra susijęs su pavojumi, todėl taip nutinka.
Foto: Andrius Laucius
Didžiausias minėto straipsnio "vinis" yra renginyje nebudėjęs gaisrinės ekipažas. Ir tai tikrai organizatoriaus aplaidumas. Nesvarbu, ką sako LASF reglamentai. Toks apsidraudimas tikrai nepakenktų. Įdomiausia tai, kad šio organizatoriaus, beveik visuose renginiuose lankiausi praeitais metais, ir ten visada būdavo gaisrinės ekipažas. Tikiuosi ateityje visose lenktynėse jis bus.
Taip pat minėto straipsnio autorius užsimena, kad su turimais gesintuvais buvo galima nuveikti kur kas daugiau. Ar buvo galima, kas būtų jei būtų, galima svarstyti labai ilgai. Tačiau ar pats straipsnio autorius tikrai ramia širdimi eitų gesinti smarkiai degančio automobilio, kurio benzino bakas gali sprogti kiekvieną momentą? Ar tikrai verta teisėjams rizikuoti savo sveikata, dėl kelių dešimčių tūkstančių metalo krūvos? Tai retorinis klausimas.
Kiekvienoje istorijoje yra dvi pusės. Žmonės, kurie pažįsta Honda Integra vairuotoją, ir dalyvavo jo gražaus automobilio kūrime, man pasakojo, kad siūlė prieš važiuojant į tokias lenktynes susimontuoti sportinio automobilio gesinimo sistemą. Tačiau prioritetas buvo galingesnis variklis. Todėl nėra kaltų arba ne. Yra situacija ir pasekmės, iš kurių kiekvienas pasidaro savo išvadas.
Kur prasideda ir baigęsi žiniasklaidos etika?
Gyvename įdomiais laikais ir žiniasklaidos transformavimosi amžiuje. Vis dažniau turėdama tiesiog atspindėti faktus, žiniasklaida pajungiama kažkieno asmeniniams interesams. Labai gaila, kad ir jaunoji auto žurnalistų karta, be didelių skrupulų, disponuojamus kanalus naudoja savo ar savo aplinkos tikslams. Kartais gal net nepagalvodama apie galimas pasekmes.
O jos gali pasireikšti bet kurioje situacijoje. Kalba eina apie nelaimės eskalavimą. Tai visų pirma neigiamas antspaudas visam autosportui. Valdininkas ar verslininkas, kuris negyveną autosportu tikrai nesigilins, kurio organizatoriaus renginyje sudegė automobilis. Jei tai pavojinga visuomenei, valdininkas stengsis nusišalinti nuo pinigų skyrimo tokiai veiklai. Verslininkas tikrai nenorės remti ir reklamuotis tokioje veikloje, apie kurią dažnai rašoma nelaimių skiltyje. Niekas nenori savo logotipą matyti negatyviame kontekste.
Per metus, kuriuos leidžiu autosporto pašonėje, mačiau ir užfiksavau ne vieną avariją, sužalotą žmogų. Ir tikrai pirmas galėjau šią informaciją publikuoti automane. Tačiau, kaip žurnalistas, suprantu tokios informacijos pasekmes, ir dažnai atsisakau kelių tūkstančių lankytojų, dėl to kad nenukentėtų ta sritis apie kurią rašau.
Lenktynininkai nori lenktyniauti
Tie kas šiek tiek seka autosporto politikos užkulisius, puikiai supranta, kokiame kontekste atsirado šis straipsnis. Įvykis nutiko gegužės 1 dieną. Tačiau straipsnis pasirodė ne po savaitės ir ne po dviejų, o likus savaitei iki renginio, kurį organizuoja tas pats organizatorius. Nors publikuojančio puslapio šūkis - "žinios visu greičiu". Kas nesuprato - trumpai pasakysiu. Yra du žiedinių lenktynių Lietuvoje organizatoriai. Vieni jų organizuoja lenktynes pavadintas Mini žiedas, kiti Fast Lap. Tarp jų vyksta savotiškas šaltasis karas.
Trintis tarp jų prasidėjo pernai. Nors atrodo, du rinkoje yra nedaug, tačiau ir lenktynininkų Lietuvoje ne "fontanai". Todėl prasidėjo politiniai žaidimai, kaip sumenkinti vieno ar kito įtaką ir likti, jei ne vieninteliu, tai stipriausiu rinkoje. Tam buvo pasitelkta Lietuvos autosporto federacija, žiniasklaida, įvairūs interneto forumai ir t.t. Ten prirašyta labai daug ko ir dauguma tų faktų yra tiesa. Nesigilinsiu į smulkmenas ir nesakysiu, kad palaikau vieną ar kitą pusę, tačiau blogiausia, kad politika po truputį pereina į atvirą karą.
Visi prisimename teismus ir nesusipratimus, kurie prieš kelis metus vyko LASF. Tą chaosą, kuris dėjosi Nemuno žiedo trasoje. Išrinkus naują federacijos vadovybę, ir vieninteliai automobilių žiedinių lenktynių trasai vadovauti atėjus jaunai ir veržliai komandai atrodė, kad pagaliau ledai pajudėjo. Ilgai merdėjęs žiedinių lenktynių autosportas pagaliau pradės kilti iš pelenų. Tačiau nepraėjus nei geriems metams, vėl kojos klimpsta purve.
WTF! Vyrukai iš Fast Lap, Mini žiedo, LASF gal baikime tas nesamanes ir žaiskime pagal taisykles? Gal pagalvokime, kad viską ką mes darome yra skirta lenktynininkams. O jie nori tiesiog lenktyniauti ir laimėti. Tam tinka ir Mini žiedas. Nes tai vienintelė vieta, kur žmonės norintys tarpti lenktynininkais gali įgauti taip reikiamos lenktynių patirties. Fast Lap yra puikus renginys, kuris patenkins ne vieno greičio mėgėjo poreikius ir lenktynes padarys patrauklias žiūrovams. Kuo daugiau bus lenktynių, tuo bus geriau autosportui. Atsiras daugiau naujų sportininkų, tobulės technika. O tokios politinės rietenos, kurios jau darosi be taisyklių tik griauna ir taip miglotą ateitį. Nėra nesutarimų, kurių negalima išspręsti, yra tik žmonės, kurie moka surasti kompromisus arba kaip visiems gerai žinomi "vienspalviai herojai" mato draugus ir mirtinus priešus.
Ateitis prasideda dabar ir kiekvienas mūsų veiksmas, straipsnis, pasisakymas jausis ateityje. Todėl pagalvokime ką sakome, ką darome ir dėl ko tai darome.
Ramūnas Žilionis / Automanas.lt
Vakar mūsų draugai, taip pat rašantys apie automobilius,
publikavo įdomų straipsnį, kuris mane įkvėpė parašyti šitą įrašą. Nesiruošiu po ląstelę narstyti ten išsakytų faktų, tiesiog noriu išsakyti savo nuomone apie bręstančią naują krizę autosporte. Tačiau pradėsime nuo pradžių.
Kiekviena nelaimė turi dvi puses
Minėtame straipsnyje detaliai aprašomas beveik prieš mėnesį įvykęs įvykis, gegužės 1 dieną vykusiose lenktynėse. Apie tai
rašėme ir mes. Išsakėme tiek vienos tiek kitos pusės nuomones. Mūsų puslapyje savo nuomonę išsakė tiek trasos, kurioje vyko lenktynės vadovas, tiek pats
sudegusio bolido pilotas.
Pats buvau ir stebėjau tą įvykį. Prie mano akių Honda Integra pramušė karterį. Ir galiu pasakyti, kad toks įvykis gali atsitikti kiekvienose varžybose, kiekvienoje treniruotėje ir nesvarbu ar ji būtų Nemuno žiede, Kazlų Rūdoje ar Rukloje. Tikimybė, kad taip susiklostys aplinkybės yra menka, tačiau autosportas yra susijęs su pavojumi, todėl taip nutinka.
Foto: Andrius Laucius
Didžiausias minėto straipsnio "vinis" yra renginyje nebudėjęs gaisrinės ekipažas. Ir tai tikrai organizatoriaus aplaidumas. Nesvarbu, ką sako LASF reglamentai. Toks apsidraudimas tikrai nepakenktų. Įdomiausia tai, kad šio organizatoriaus, beveik visuose renginiuose lankiausi praeitais metais, ir ten visada būdavo gaisrinės ekipažas. Tikiuosi ateityje visose lenktynėse jis bus.
Taip pat minėto straipsnio autorius užsimena, kad su turimais gesintuvais buvo galima nuveikti kur kas daugiau. Ar buvo galima, kas būtų jei būtų, galima svarstyti labai ilgai. Tačiau ar pats straipsnio autorius tikrai ramia širdimi eitų gesinti smarkiai degančio automobilio, kurio benzino bakas gali sprogti kiekvieną momentą? Ar tikrai verta teisėjams rizikuoti savo sveikata, dėl kelių dešimčių tūkstančių metalo krūvos? Tai retorinis klausimas.
Kiekvienoje istorijoje yra dvi pusės. Žmonės, kurie pažįsta Honda Integra vairuotoją, ir dalyvavo jo gražaus automobilio kūrime, man pasakojo, kad siūlė prieš važiuojant į tokias lenktynes susimontuoti sportinio automobilio gesinimo sistemą. Tačiau prioritetas buvo galingesnis variklis. Todėl nėra kaltų arba ne. Yra situacija ir pasekmės, iš kurių kiekvienas pasidaro savo išvadas.
Kur prasideda ir baigęsi žiniasklaidos etika?
Gyvename įdomiais laikais ir žiniasklaidos transformavimosi amžiuje. Vis dažniau turėdama tiesiog atspindėti faktus, žiniasklaida pajungiama kažkieno asmeniniams interesams. Labai gaila, kad ir jaunoji auto žurnalistų karta, be didelių skrupulų, disponuojamus kanalus naudoja savo ar savo aplinkos tikslams. Kartais gal net nepagalvodama apie galimas pasekmes.
O jos gali pasireikšti bet kurioje situacijoje. Kalba eina apie nelaimės eskalavimą. Tai visų pirma neigiamas antspaudas visam autosportui. Valdininkas ar verslininkas, kuris negyveną autosportu tikrai nesigilins, kurio organizatoriaus renginyje sudegė automobilis. Jei tai pavojinga visuomenei, valdininkas stengsis nusišalinti nuo pinigų skyrimo tokiai veiklai. Verslininkas tikrai nenorės remti ir reklamuotis tokioje veikloje, apie kurią dažnai rašoma nelaimių skiltyje. Niekas nenori savo logotipą matyti negatyviame kontekste.
Per metus, kuriuos leidžiu autosporto pašonėje, mačiau ir užfiksavau ne vieną avariją, sužalotą žmogų. Ir tikrai pirmas galėjau šią informaciją publikuoti automane. Tačiau, kaip žurnalistas, suprantu tokios informacijos pasekmes, ir dažnai atsisakau kelių tūkstančių lankytojų, dėl to kad nenukentėtų ta sritis apie kurią rašau.
Lenktynininkai nori lenktyniauti
Tie kas šiek tiek seka autosporto politikos užkulisius, puikiai supranta, kokiame kontekste atsirado šis straipsnis. Įvykis nutiko gegužės 1 dieną. Tačiau straipsnis pasirodė ne po savaitės ir ne po dviejų, o likus savaitei iki renginio, kurį organizuoja tas pats organizatorius. Nors publikuojančio puslapio šūkis - "žinios visu greičiu". Kas nesuprato - trumpai pasakysiu. Yra du žiedinių lenktynių Lietuvoje organizatoriai. Vieni jų organizuoja lenktynes pavadintas Mini žiedas, kiti Fast Lap. Tarp jų vyksta savotiškas šaltasis karas.
Trintis tarp jų prasidėjo pernai. Nors atrodo, du rinkoje yra nedaug, tačiau ir lenktynininkų Lietuvoje ne "fontanai". Todėl prasidėjo politiniai žaidimai, kaip sumenkinti vieno ar kito įtaką ir likti, jei ne vieninteliu, tai stipriausiu rinkoje. Tam buvo pasitelkta Lietuvos autosporto federacija, žiniasklaida, įvairūs interneto forumai ir t.t. Ten prirašyta labai daug ko ir dauguma tų faktų yra tiesa. Nesigilinsiu į smulkmenas ir nesakysiu, kad palaikau vieną ar kitą pusę, tačiau blogiausia, kad politika po truputį pereina į atvirą karą.
Visi prisimename teismus ir nesusipratimus, kurie prieš kelis metus vyko LASF. Tą chaosą, kuris dėjosi Nemuno žiedo trasoje. Išrinkus naują federacijos vadovybę, ir vieninteliai automobilių žiedinių lenktynių trasai vadovauti atėjus jaunai ir veržliai komandai atrodė, kad pagaliau ledai pajudėjo. Ilgai merdėjęs žiedinių lenktynių autosportas pagaliau pradės kilti iš pelenų. Tačiau nepraėjus nei geriems metams, vėl kojos klimpsta purve.
WTF! Vyrukai iš Fast Lap, Mini žiedo, LASF gal baikime tas nesamanes ir žaiskime pagal taisykles? Gal pagalvokime, kad viską ką mes darome yra skirta lenktynininkams. O jie nori tiesiog lenktyniauti ir laimėti. Tam tinka ir Mini žiedas. Nes tai vienintelė vieta, kur žmonės norintys tarpti lenktynininkais gali įgauti taip reikiamos lenktynių patirties. Fast Lap yra puikus renginys, kuris patenkins ne vieno greičio mėgėjo poreikius ir lenktynes padarys patrauklias žiūrovams. Kuo daugiau bus lenktynių, tuo bus geriau autosportui. Atsiras daugiau naujų sportininkų, tobulės technika. O tokios politinės rietenos, kurios jau darosi be taisyklių tik griauna ir taip miglotą ateitį. Nėra nesutarimų, kurių negalima išspręsti, yra tik žmonės, kurie moka surasti kompromisus arba kaip visiems gerai žinomi "vienspalviai herojai" mato draugus ir mirtinus priešus.
Ateitis prasideda dabar ir kiekvienas mūsų veiksmas, straipsnis, pasisakymas jausis ateityje. Todėl pagalvokime ką sakome, ką darome ir dėl ko tai darome.