• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valio!!! Automanų širdyse šiandien šventė! Auto kultūros žurnalas Automanas švenčia savo vienerių metų gimtadienį! Su tuo labai save ir sveikiname. Jei ir Jūs norėtumėte prisidėti prie sveikinimų - mielai prašom! Su dėkingumu akyse išklausysime Jūsų sveikinimus, palinkėjimus, pastabas.. na ir konstruktyvią kritiką.
Dovanas žinoma priimame įvairiu pavidalu, tačiau matyt geriausia dovana, kurią galite padaryti - tai pakviesti savo draugus prisijungti prie mūsų
Facebook'e ir būti su mumis kasdien.
Automanas, kaip Facebook puslapis startavo 2009 metų spalio 29 d. Pastebėję, kad galime būti įdomūs - ėmėme puoselėti šią įdėją ir burti visus automanus į vieną bendruomenę. Mūsų internetinis puslapis startavo šios vasaros pradžioje, kaip jį rasti, manau tikrai žinote :) Tiek tos istorijos! Norite prisijungti prie mūsų kolektyvo? Visa informacija, žinoma,
čia.
Nėra didelė paslaptis, kad po automanas.lt virtualiu šydu slepiasi dvi asmenybės - automano įkūrėjas Ramūnas ir kiek vėliau prisijungęs Martynas. Gimtadienio proga nusprendėme paimti interviu tiesiog iš savęs :P Tiksliau sakant - Martynas iš Ramūno, Ramūnas iš Martyno. Mūsų pokalbio rezultatas žemiau.


REKLAMA
REKLAMA

Klausiam Ramūno:
Kaip kilo mintis sukurti „Automaną“ ir kam tau to reikėjo...?
Kaip ir dauguma projektų gimsta iš problemų. Mano atveju - praeitą rudenį sutapo, kad keli žmonės pareiškė, jog nesupranta kam aš leidžiu dienas garaže, policija apkaltino, jog tokie kaip aš (su „pasportinta“ mašina) yra grėsmė visuomenei. Todėl ir susimasčiau, kad reiktų daugiau informacijos visuomenei apie automobilių kultūrą. Reikia žinių žmonėms, kad kelyje atskirtų erelius nuo automanų. Tuo pačiu automanams reiktų burtis į didesnes bendruomenes, kad galėtų įtakoti aplinką. Na, žodžiu, automanas gimė kaip protesto forma ir socialinis projektas, kuris tikiuosi ateityje padės suprasti kodėl kažkas myli automobilius labiau nei vaikus ir tirpdyti ledus tarp automanų ir visuomenės.
Ką žmogus turi tokio padaryti, kad sudomintų „Automaną“ ir atsidurtų ant jo „plunksnos smaigalio“?
Į tokį klausimą aš atsakau, kad jis turi būti „nušvitęs automobilizme“ (panašiai kaip budizme). Kur kas svarbiau kaip žmogus mąsto, o ne kokį automobilį jis turi. Nuobodžiausi pašnekovai tiek kurie pateikia begalinį mod listą tačiau nėra rankose laikę bent pusės to listo dalių. Todėl mes stengiamės ieškoti tokių, kurie mąsto kitaip, „konstruoja savo automobilius“. Tačiau kiekvienas pašnekovas gali būti įdomus jei suregzti tinkamus klausimus.
Kaip atskirti tikrą automaną nuo autopižono*?
Juokaudamas galiu atsakyti, kad reikia pažiūrėti į jo panages. Jei juodos - tada automanas. Kalbant rimtai, kaip ir daugelyje gyvenimo sferų, didelės takoskyros nėra. Tas pats žmogus ryte gali būti pižonas, o vakare tapti automanu. Niekada negali žinoti, kokioje situacijoje kaip tu pats atrodysi aplinkai.
Iš kokios super žvaigždės norėtum paimti interviu?

Šiaip, žvaigždės ko gero neįdomiausi pašnekovai, bet jei jau rinktis tai norėčiau pakalbinti Stigą iš Top Gear‘o. Jis man atrodo konkretus vyrukas. O tokie man patinka. :)
Jei vieną rytą nubustum tapęs lenktynininku, kokia tai būtų auto sporto šaka? (ralis, žiedas, F-1, redbull muilinės ir tt.)
Kartais reikia suvokti gyvenime, kad kažko negali. Taip man nutiko su auto sportu. Nors vaikystėje lankiau kartingus ir ruošiausi būti autosportininku, vėliau supratau, kad esu per daug karšto būdo, kad pasiekčiau gerų rezultatų. Tačiau svajoju atsisėsti prie ilgų distancijų žiedinių lenktynių bolido vairo. Esu stebėjęs Lemano 24 valandų lenktynes iš Audi komandos vidaus ir tai paliko neišdildomą įspūdį. Pagarba tiems vyrukams!
Kada pirmą kartą paragavai tepalo ir kodėl?
Mano tėvas visą gyvenimą dirbo vairuotoju, iš čia trauka automobiliams. Kiek pasakojo tėvai pirma kartą neparagavau, o tiesiog įkritau į tepalo balą viename iš garažų. Matyt nemažai ir gurkštelėjau. Tačiau prisimenu, kada pirmą kartą sėdau prie vairo. Tai buvo man vos sukakus 4 metams. Tiesa tada mane pirma kartą sustabdė tuometinė milicija. Ir tėvui pusmečiui atėmė teises už vairo perleidimą vairavimo pažymėjimo neturinčiam asmeniui. :)
Kas stovi tavo garaže?
Garaže stovi kol kas tik du automobiliai. Klasikinį mini ko gero visi yra matę, nes jis apkarstytas automano reklamomis. Aš visada turėjau automobilius kurie savo laiku buvo kažkuo išskirtiniai. Tuos automobilius kurdami inžinieriai mastė netipiškai ir paliko automobilizmo istorijoje žymą. Būtent toks yra prieš daugiau nei 50 metų sukurtas, bet ir dabar žmones žavintis mini. Tačiau turiu kitą slaptą aistrą. Tai automobiliai su varikliais už vairuotojo. Šiuo metu turiu Toyota MR2 MKII. Tai ilgas projektas, kuris dar net neįpusėjęs, tačiau tikiuos kitais metais išvažiuoti bet į vieną Fast Lap‘a. O planuose jau yra įsigyti „svajonių automobilį“ Lotus Elise. Mano galva tai didžiausias inžinerijos pasiekimas šių automobilių kategorijoje. Neįtikėtina kaip bankrutuojanti Lotus gamykla savu laiku iš kitų automobilių dalių sukūrė taip važiuojantį automobilį. Tikiuos kelių metų bėgyje jis atsiras mano garaže ir važinės Kačerginėje.
* Ką reiškia žodis „pižonas“?

Šio žodžio neteikia nei el. „Dabartinės lietuvių kalbos žodynas“ (Vilnius, 2003), nei „Lietuvių kalbos žodynas“. Tai šnekamosios kalbos žodis, vartojamas reikšme „dabita, puošeiva, puošnius“, plg. pranc. pigeon – balandis, karvelis; šnek. žioplys, neišmanėlis, mulkis (Prancūzų–lietuvių kalbų žodynas, Vilnius, 1997, p. 692); rus. пижон – puošnius, dabita, dabišius, puošeiva, čiuslius, pižonas (Rusų–lietuvių kalbų žodynas, t. 3, Vilnius, 1984, p. 116). Taigi vartokime lietuviškus atitikmenis.

Plačiau apie tai žr. J. Klimavičius „Pižonas – iš balandžio, bet ne balandis“, Gimtasis žodis, 2005, Nr. 11, p. 2–4.

Šaltinis:
http://www.vlkk.lt/lit/4126

Klausiam Martyno:


Kaip ir kodėl prisijungei į Automano kolektyvą?
Kaip? Žiuriu stovi senas, gražus Mini renginyje
Garage Bash #1 su automano lipdukais. Šalia jo – pozityvaus veido ir nuspėjamai gero būdo žmogus - Ramūnas. Iš matymo pažįstamas. Užfiksavau. Toliau jau detalės... bokalas alaus, pokalbiai apie automobilius, internetą ir šviesų rytojų. Rezultatas – automano kolektyvas dvigubai didesnis :) ir aiškus planas kas bus toliau.
Kodėl? Ieškojau papildomų saviraiškos būdų, bei, kaip kartas nuo karto atsijungti nuo kasdienių darbinių reikalų ir rūpesčių.  Kurti automanas.lt – tai savotiškai kažkas panašaus, kaip leisti laiką garaže krapštant automobilį, tik kažkaip švariau :) (panagės ne tokios juodos). Nors kiek sugebėjimai leidžia – savo garaže vis dar apsilankau (moku patikrinti tepalų ir kitų skysčių lygį, padangų slėgį ir dar keletą neišvengiamų darbų :D ). Kurti automanas.lt – tai kasdienės automobilizmo ir auto kultūros pamokos, kurių kitu atveju nebūtų...
Kokius įrašus smagiausia rašyti?
Manau labiausiai tokius, kai straipsniui randu įdomius ir iškalbius pašnekovus, turinčius humoro jausmą. Dažnai norisi užduoti drąsesnių klausimų, kurių niekad nepaklaus nei „Lietuvos rytas“, nei „Delfi“, koks auto žurnalas ar kitas profesionaliosios žurnalistikos atstovas. Bet jaučiu, kad dar dažnokai susitvardau :)
Pvz. manau automanai žino, jog esame pažadėję aplankyti
drifter.lt garažą ir parašyti apie juos straipsnį. Laukiame tinkamo momento. Įėjęs į jų garažą norėčiau garsiai paklausti - Po kiek arkliena? Bet bijau kad senais katalizatoriais neužmėtytų...
Patinka rašyti apie Lietuvos automanus. Smagu pavarvinti seilę į projektus užsienyje, bet pas mus sunkiai sergančių automobilizmu (arba kaip tu sakai – nušvitusių automobilizme) yra labai daug... o jų darbus norėtųsi parodyti ne tik Lietuvai bet ir visam pasauliui (na bent jau mokančiam skaityti angliškai). Tikiuosi tą ateityje ir padarysim! Šiaip įvairaus plauko genijų šiame krašte tikrai netrūksta.
Koks automanas bus po 5 metų?
Vajei... 5 metai, tai čia kosmiškai daug. Na bet yra keletas dalykų labai aiškių jau šiandien - po 5 metų automanas bus totalus Numero Uno tinklapis tarp žmonių, kuriems automobilis yra ne tik transporto priemonė nukeliauti iš taško A į tašką B! Bus daugiau informacijos apie įvairią techniką, sprendimus, lenktynes ir ją rašysime ne tik mes su Tavim, bet ir išsiplėtęs bendraminčių būrys.
Stengsimės būti ir kuo labiau naudingi praktiškai. Tinklapis turės savo anglakalbį brolį, nušviečianti tai, kas geriausio automobilizmo ir auto sporto srityje vyksta Lietuvoje. Ir dar balažin kas įvyks... aš geriau žinau ko tikėtis per artimiausius metus. Ir galiu pasakyti – su automanas.lt verta būti kiekviena dieną, nes mes dar turim parako ir nustebinsim!
Kuom automanas gali būti naudingas paprastam vairuotojui?
Šiandieninis automanas – puiki vieta sužinoti pačią įvairiausią informaciją. Pvz.:
Iš kur kaimynas kas antrą savaitgalį tempia blizgančias taures?
Kodėl driftinant Urvinio dūmai juodi, kai visų kitų balti?
Kiek metrų vamzdžio reikia saugos lankams?
Nuo kiek niutonų A.Firanto smegenys prilimpa prie sėdynės?
Kodėl japonai galvoja, kad Prienai – Lietuvos širdis?
Kiek kainuoja pasigaminti elektromobilį?
Ir tt. Žinant atsakymus į šiuos klausimus – paprastas vairuotojas niekada nepritrūks pokalbiui temų, pvz. sėdėdamas miesto kamštyje ar romantiškos vakarienės metu :D .
Koks turėtų būti tikras automano automobilis?
Vargu bau ar yra toks apibrėžimas... To nenusakysi nei gamintojo pavadinimu, nei spalva, nei arklių kiekiu. Automanai – žmonės įvairūs ir su įvairiais poreikiais, tad ir jų automobiliai skirtingi. Tačiau tam tikrų panašumų jie manau turi. Pvz. tikras automano automobilis yra visų pirma techniškai tvarkingas (tvarkingas – nebūtinai pagal galiojančius standartus – neretai automanų automobiliai būna ir saugesni, ir geresni nei nuriedėjo nuo konvejerio, tačiau techninės apžiūros nepraeitų...) na ir žinoma – jis turi būti paženklintas lipduku – „aš automanas“!
Kas ilsisi tavo garaže?
Jau seniai neįsivaizduoju, kad mano poreikius galėtų patenkinti vienas automobilis. Tam reikia mažiausiai dviejų, o matyt optimalus skaičius būtų 3-4 automobiliai.
Kasdien važinėju labai man patinkančiu automobiliu - Toyota Solara 3.3 V6. Renkantis automobilį kasdienai jis atitiko keletą svarbiausių jam keliamų kriterijų: turėti ne mažiau kaip 200 Ag, turėti greitai ir sumaniai dirbančią automatinę pavarų dėžę ir... išlaikyti „žmonos testą“ (ten yra tik vienas kriterijus – grožis) :)
Kitas automobilis – sielos džiaugsmui ir galvos pravėdinimui – 6 kartos Toyota Celica. Čia jau matyt būtų atskira tema... galima būtų trumpai pasakyti, kad tarp tos Celicos, kuri nuriedėjo nuo konvejerio, ir tos, kuri ilsisi garaže liko labai mažai kas bendra... Tai automobilis skirtas vairavimo įgūdžiams gerinti ir slalomuose palenktyniauti. Jis taip pat turi svajonę – įgyti lankus, dar keletą atributų ir pasirodyti Fast Lap trasoje. Ar ta svajonė išsipildys... pamatysim.
Jei su Celica nepavažiuoju 2 savaites, pradeda drebėti rankos, rytinė arbata padvelkia benzinu, o naktimis sapnuoju kedrus. Visaip stengiuosi to išvengti.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų